ארכיון

Page layout algorithm (אלגוריתם פריסת עמוד) – כמה מודעות זה כבר יותר מדי?

Page layout algorithm (אלגוריתם פריסת עמוד) – כמה מודעות זה כבר יותר מדי?


בנובמבר 2011 פרסמנו את הפוסט"השפעת מיקום התוכן בדף על דירוג הדף" שדיווח על דבריו של מאט קאטס מכנס PubCon, בו הוא הציג את המגמות של שינויי האלגוריתם בגוגל לשנת 2012. ב-19.1.2012 הופעל שינוי האלגוריתם המובטח  שזכה לכינוי: "Page Layout Algorithm" – אלגוריתם פריסת עמוד. קאטס פרסם בבלוג הרשמי של גוגל (Inside Search blog) הודעה על העדכון החדש  שנועד לבדוק שימוש מופרז במודעות באזור שמעל פס הגלילה, "Above The Fold" (האזור הראשון שהגולש רואה בדף מבלי לגלול למטה או לצדדים).

מהו העדכון ועל מי הוא ישפיע

עדכון האלגוריתם יביא לכך שאתרים, שבהם חלק ניכר מהאזור שמעל הפולד מוקדש למודעות במקום תוכן מקורי, עלולים להיפגע במיקומים. כמובן שמייד נשאלת השאלה כמה זה חלק ניכר? איזה אחוז של מודעות נחשב למוגזם? קאטס לא נותן מספרים, אבל כן מדגיש שהעדכון לא אמור לפגוע באתרים שמשלבים מודעות בצורה "נורמלית", אלא רק באלו שעושים שימוש לרעה בשיבוץ פרסומות עד כדי כך שהם מקשים על הגולש למצוא את התוכן שהם מחפשים:

"אנחנו מבינים שמיקום מודעות מעל הפולד הוא שימוש נפוץ באתרים רבים; המודעות הללו בדרך כלל פועלות היטב ומסייעות למפרסמים להרוויח מתוכן אינטרנטי. [...] השיפור האלגוריתמי החדש ישפיע על אתרים שיש בהם רק כמות קטנה של תוכן נראה לעין באזור שמעל הפולד, או שהתוכן הרלוונטי בהם נדחק למטה על ידי גושי מודעות גדולים."

דני סאליבן (Danny Sullivan) מוסיף בפוסט שפרסם ב- SearchEngineLand.com, מידע שקיבל מגוגל שהעדכון לא ישפיע על אתרים שמשתמשים בפרסומות קופצות למינהן, והוא חל רק על מודעות סטאטיות במיקומים קבועים בעמודים.

איך להימנע מפגיעת אלגוריתם Page Layout

השינוי האלגוריתמי ישפיע, לטענת גוגל, על פחות מאחוז מתוצאות החיפוש, כך שמרבית בעלי האתרים לא אמורים לראות שינויים בתוצאות (לפחות לא מהסיבה הזו). איך בכל זאת ניתן לבדוק את עצמכם, שמיקומי האתר שלכם לא מועדים לפורענות בעקבות השינוי?

  • כרגיל בגוגל (הרשמי לפחות) – תחשבו על הגולשים ולא על מנועי החיפוש. הגיון בריא אמור לסייע לכם להבדיל בין שימוש הגיוני במודעות בראש העמוד לבין שימוש מופרז.
    שימוש מופרז או הגיוני במודעות באזור שמעל הפולד?
  • כלים ותוספים שמציגים רזולוציות של מסכים – ניתן להיעזר בהם כדי לדעת איך מרבית הגולשים יראו את הדף ומכאן לנסות להסיק מהו שימוש מוגזם במודעות עבור מרבית הגולשים. למשל, הכלי של גוגל Browser Size tool שמציג איך יראה האתר ברזולוציות השונות:
    כלים ותוספים שמציגים רזולוציות של מסכים עוד אתר נחמד, הוא http://www.infobyip.com/testwebsiteresolution.php שמדמה את מראה האתר ברזולוציות השונות ומאפשר לעבור ביניהן. אם נסתכל על הרזולוציה הפופולארית ביותר של 1024X768 נראה תוצאות דומות לאתר הקודם:
    http://www.infobyip.com/testwebsiteresolution.php

הגולשים רוצים את התוכן במיידי!

כמו תמיד, חווית הגולש עומדת במוקד השינויים האלגוריתמיים שגוגל מבצעים וגם הפעם קאטס מתחיל את הפוסט בתיאור החוויה השלילית של גולשים שנכנסים לאתר וצריכים לחפש בו את התוכן המובטח בין כל המודעות:

"…Rather than scrolling down the page past a slew of ads, users want to see content right away…"

כמקדמי אתרים, מעצבים ובוני אתרים אנחנו צריכים להתייחס לאמירה הזו בקונטקסט רחב יותר שמחזקת את מה שבעצם אנחנו כבר יודעים לגבי נראות האתר עבור מנועי החיפוש והגולשים כאחד. לא רק ששילוב מליון מודעות בדף מעל הפולד (ובעצם – גם בכל האזורים האחרים) ירחיק גולשים מהאתר שלכם (בין אם בכוחות עצמם ובין אם בעקבות ירידה במיקומים) גם עיצוב אתר מתחכם מדי יעשה את זה בשבילכם.

זו לא פעם ראשונה שמדברים שאומרים נציגי גוגל עולה החשיבות שיש לתבנית העיצוב של האתר. כמו שמציין גם סאליבן, רבים הניחו שכבר בעדכוני פנדה השונים ניתנה חשיבות לסוג התוכן המוצג באזור שמעל הפולד. אנחנו גם משערים שהאלגוריתם עושה הבחנה בין אזורים תבניתיים חוזרים באתר (תפריטי ניווט, פוטר) לבין התוכן עצמו וכן מכירים את העובדה שמיקום הקישור בדף הוא בעל חשיבות עצומה. גם בהיבט של הגולשים עצמם אנחנו יודעים שמיקום של טופס יצירת קשר בדף, של כפתור או של וידאו יכול לייצר שינויים משמעותיים בהקלקות ובהמרות.

ובינתיים בגוגל – עסקים כרגיל

בתקופה האחרונה נדמה שגוגל סופגת יותר ביקורת מבדרך כלל. בתחילת ינואר פרסמנו בבלוג פוסט בנושא קניית קישורים על ידי גוגל והענישה העצמית בעקבותיה. תחום ה-SEO כולו רגש לפני חודשיים עם ההודעה על כך שמנהלי אתרים לא יקבלו את כל ביטויי החיפוש האורגניים באנליטיקס אבל כן יתקבלו החיפושים הממומנים. רק לפני שבועיים התבשרנו על הצעד האגרסיבי (גם אם צפוי) של הוספת תוצאות גוגל+ לחיפושים. גם השינוי הנוכחי נתון במחלוקת, כיוון שגוגל עצמם משתלטים על חלק ניכר מהאזור שמעל הפולד בתוצאות החיפוש.

תוצאות החיפוש בגוגל באזור שמעל הגלילה

אם נהנת מפוסט זה, אולי תהיה מעוניין גם להשאיר תגובה או להירשם ולקבל עדכונים חמים מהבלוג, ישירות לדוא"ל שלך.

נושאים נוספים שאולי יעניינו אותך:

אודות יעלה משל, מנהלת פרויקטים

הפוסט "Page layout algorithm (אלגוריתם פריסת עמוד) – כמה מודעות זה כבר יותר מדי?" נכתב על-ידי יעלה משל, מנהלת פרויקטים, שכתב ופרסם עד כה 8 פוסטים בבלוג.

יעלה משל בגוגל+



7 תגובות לפוסט "Page layout algorithm (אלגוריתם פריסת עמוד) – כמה מודעות זה כבר יותר מדי?"

  1. תמיר אורון, מנהל פרויקטים אומר:

    יעלה פוסט מצויין! לא יכולתי לכתוב אחד יותר טוב בעצמי.

    לגבי הדוגמא האחרונה שהבאת, ראיתי מקרים בביטוי חיפוש באנגלית בהם המודעות של גוגל וכל מוצרי האפילציה שלה תופסים יותר מחצי עמוד התוצאות!

  2. יעלה משל, מנהלת פרויקטים אומר:

    תמיר, תודה רבה.
    (יש לך מזל שאני מבינה למה הכוונה ב"לא יכולתי לכתוב אחד יותר טוב בעצמי").

  3. רועי אומר:

    כרגיל-פוסט מצוין יעלה :-)

  4. נימרוד אומר:

    מעולה!!!!

  5. ori אומר:

    פוסט נהדר וכתיבה מאוד מרשימה :)

    כמו שצוין בפוסט המקורי, בגוגל ציינו שהשינוי ישפיע על פחות מאחוז אחד בתוצאות החיפוש.

    על פניו נראה שזה כנראה הולך לפגוע בעמודים שהיו בהם רק פרסומים, יחד עם שורה וחצי של טקסט. נראה שהשינוי לא הולך לפגוע באתרים לגיטימיים עם כמות נורמלית של פרסומות.

    בינתיים, לא רואים כאן איזו ירידה/ איבוד טראפיק של אתרים, ואין דיווחים לגבי זה.

    נהניתי, השכלתי, תמשיכי (:

  6. כפיר כהן אומר:

    אם נלך לפי דרך זו ונסיים תוכן למעלה האתרים יהיו מכוערים ביותר, לדעתי שימוש בקרא עוד אפקטיבי ביותר! תקן אותי אם אני טועה

  7. ספא אומר:

    אחלה חומר תודה


השאר תגובה





SEO ישראל - קידום אתרים מקצועי

חדשות ומידע עדכני בנושא קידום אתרים בישראל, שיווק באינטרנט ופרסום במנועי החיפוש. הבלוג נכתב על ידי אורן שץ וצוות מנהלי הפרויקטים של חברת SEO Israel.


הירשם לקבלת עדכונים מהבלוג

טיפים בנושא קידום אתרים

הרשמו כאן וקבלו טיפ קידום אתרים חדש כל שלושה ימים אל המייל שלכם:


הבלוג חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט נכתב על ידי אורן שץ וצוות SEO Israel. © כל הזכויות שמורות 2013